Spijk€rbro€k

Echte mannen zijn merkvast. Hebben ze eens een goede spijkerbroek gevonden, dan willen ze deze bij voorkeur de rest van hun leven dragen. Oké, hij moet gewassen worden. Als ie uiteindelijk tot op de draad is versleten, kopen ze steevast weer dezelfde. Maar o wee als de broek niet meer is te krijgen.

lee brooklyn_langVerbouwereerd sta je daar in de winkel. Wat nu te doen? Beginnen met een sessie in het pashokje tot er een acceptabele vervanger is gevonden, of verder kijken? Nog niet zo lang geleden betekende dat naar de volgende winkel in de straat lopen, maar tegenwoordig ga je naar huis en duikt op Internet. Dat loont.

Als voorbeeld nemen we de Lee Brooklyn, een broek die al eeuwen bestaat, zo lijkt het. Twee jaar geleden kostte deze € 59,95. In de reguliere handel lijkt deze verdwenen. Op Internet vind je hem bij bedrijven die vakkleding verkopen. Doch de prijs is nog steeds tegen de zestig euro. In Duitsland (www.biglabels.de) wordt dezelfde broek voor ca. € 59,80 aangeboden. Daar komen nog verzendkosten bij. (Bovendien is de site o.i. slecht beveiligd bij het invoeren van persoonlijke en betalingsgegevens.)
 

Tel uit je winst

Groot-Brittannië maakt geen deel uit van de eurozone. De koers van het Britse pond is minder dan € 1,30. De website van denims4U ziet er professioneel uit en ze accepteren alle betalingswijzen, ook PayPal. Hier kost dezelfde broek £ 32.50. Dat is (bij 1,30) € 42,25. De verzendkosten bedragen £ 10 + £ 1,50 per kledingsstuk.
Een echte man wil voor eens en altijd van het gesodemieter af en bestelt een aantal broeken tegelijk. Vier broeken kosten dan, incl. transport, € 190. Dat is € 47,50 per broek (20% goedkoper), thuis, aan de deur bezorgd. Tel uit je voordeel. En je hoeft er niet urenlang voor naar de stad, het spaart brandstof en parkeergeld.

Let op!

Het kan zijn dat PayPal, iDeal, credit card maatschappijen een wat hogere koers hanteren dan de meest actuele. Maar zelfs met de koers £ 1 = € 1,50 is de prijs per broek € 54,75. Nog steeds vijf euro goedkoper.

Plaats een reactie

Verschijnt een à twee keer per maand. Met een breed scala aan onderwerpen uit het groenere leven en lekkere recepten.

Kijk in ‘spam’ of ‘reclame’ wanneer u niet binnen een paar minuten een e-mail ontvangt.